تصمیم گرفتم به زودی تا یک مدتی از اینستاگرام و کانال های تلگرامی و شبکه های اجتماعی فاصله بگیرم و کوچ کنم به بلاگفا و وبلاگ نویسی .
البته قدیم ها وبلاگ نویسی می کردم ولی چون فضای ذهنی اون زمان من با حال من کاملا متفاوته وبلاگ های قدیمی رو پاک کردم .
خوبی وبلاگ اینه که در مورد مطلبی انقدر میشه توضیح داد که بتونی تقریبا مطمئن باشی برداشت ها دیگران به چیزی که شما منظورتان بوده و نوشتید نزدیک شده است .
و البته از فواید دیگه فاصله گرفتن از شبکه های اجتماعی و وبلاگ نویسی مدیریت زمان است .
اسباب کشی تو فضای مجازی خیلی سخت تر از دنیای فیزیکیه !
اگر بخوام صادقانه بگم فالورهایی که به محض گذاشتن پست شما رو لایک می کنند واقعا لذت بخشه ولی توی وبلاگ از این خبرها نیست چون جنس مخاطب متفاوته و اصلا اینکه کسی بیاد و تصمیم بگیره وبلاگ شما رو مطالعه کنه و بتونه با نوشته شما ارتباط بگیره و اینکه شما حرفی داشته باشید که مخاطب تصمیم بگیره وبلاگ شما رو فالو کنه کار بسیار سختیه .
یه جورایی در وبلاگ نویسی مطمئنی داری ابتدا برای خودت و دوم برای همفکرهایت و سوم منتقدینت می نویسی ولی تو فضاهای اجتماعی دائما یک سری مطالب فقط به اشتراک گذاشته میشه و خیلی ها فقط چون تو رو به واسطه لایک بازی می شناسند لایکت میکنن و هیچ متری جهت ایکه بفهمی واقعا مخاطب با نوشته تو ارتباط برقرار کرده یا نه وجود نداره که تو وبلاگ به هیچ عنوان این شکلی نیست .
البته شاید مقایسه کردن شبکه های اجتماعی با وبلاگ کار درستی نیست چون هویت این دو با هم کاملا متفاوتند و دلیل شکل گیری این دو هم شبیه هم نیستند و این نوشته به این معنی نیست که من با شبکه های اجتماعی مشکل پیدا کردم بلکه به این مفهوم است که هر کسی باید برای خودش هدف گذاری کند و نسبت به هدف و برنامه ای که دارد از ابزارها ی در دسترسش استفاده نماید .
به این نکته توجه داشته باشید که اگر زمانی سرویس دهنده های شبکه های اجتماعی بگویند برای گذاشتن هر پست باید 10 هزار تومان پرداخت نمایید شما چگونه از این ابزارهای اجتماعی استفاده می کردید .
مطالب بالا فقط و فقط توجیهی بود برای خودم که راحت تر بتونم این اسباب کشی رو انجام بدم .
امیدوارم زودتر این اتفاق بیفته و بتونم به صورت منظم تو وبلاگ مطالبی منتشر کنم .