لحظه نگار

خرید بک لینک
در دنیای امروز و روابط اجتماعی برای رسیدن به اهداف باید از تکنیک استفاده کرد یا اینکه باید پایبند به اصول انسانی باشیم ؟ این سوالی است که این روز ها زیاد از خودم می پرسم .

استفان کاوی همچنان در کتاب هفت عادت مردمان موثر به شدت تاکید داشت که خودت باش , انسان باش , به اصول اعتقاد داشته باش .

مقابل این آدم کم نیستند افرادی که معتقدند بایستی برای ارتباطات و موفق شدن در کاری و وادار کردن دیگران به انجام آنجه شما می خواهید از تکنیک استفاده کرد تا بتوان موفق شد .

این روز ها چالش من هم همینه که کدامش درست تره ؟!

با اینکه من طرفدار متعصب رعایت اصول هستم و دوست دارم صداقت و انسانیت به تنهایی و بدون هیچگونه تکنیکی بشریت را به انجام کارهای درست همراهی کند ولی در این چند مدت اتفاقاتی افتاد که باعث شد من رو به فکر فرو ببره که دوست دارم اشاره ای به آن ها بکنم .

توی 3 ماه گذشته با چند دسته آدم های مختلف در ارتباط بودم .

دسته اول : احساساتی , خود خواه , متعصب , منفعل , هیجانی , ضعیف , خالی از روحیه مبارزه , نداشتن برنامه و تکلیف مشخص برای خود , سازگار

دسته دوم : فرصت طلب , بی احساس , سوء استفاده گر , مبارز , تک رو , منافع خود در راس امور قرار داشتن .

دسته سوم : ماجراجو , بی احساس , با اعتماد به نفس کاذب , بدون عزت نفس , بازیگر , کمبود های شدید اجتماعی و عاطفی و مالی , ایجاد ارتباطات بسیار زیاد و دردسر ساز , جاگذاشتن دیگران ( رفیق نیمه راه )

دسته چهارم : آدم های با اراده , با اعتماد به نفس , با عزت نفس , با برنامه , با تفکر , مبارز , با احساسات منطقی , با ارتباطات معقول و با کیفیت , با معرفت , با تعادل , خستگی ناپذیر , حافظ و ایجاد کننده منافع مشترک

من که به دسته چهارم حسادت میکنم در حالی که خیلی دوستشان دارم و دوستان اصلی و صمیمی من معمولا در این دسته قرار دارند .

این دسته بندی را مطرح کردم که بگم این چند ماه با سالادی از انسان های مختلف در ارتباط بودم و چقدر تجربه در این چند ماه کسب کردم احساس کردم یک لیسانس دیگه تونستم بگیرم !

در مقابل دسته چهارم بعید میدونم لازم باشه تکنیک خاصی برای ارتباطات لازم داشته باشید , فقط کافیست کمی صداقت , کمی اخلاق , کمی معرفت , کمی بوی انسانیت داشته باشید خودشان جذبت می کنند ولی در مقابل دسته های دیگر توصیه اکید من این است که اصولا با این افراد وارد رابطه ای نشید ( منظور از رایطه یعنی ربط داشتن به شما به هر شکلی ) چون حالتان آشوب می شود , حستان به هم میریزد و عاشقی از یادتان می رود .

شاید تکنیک هایی که ما امروزه برای رسیدن به خاسته هامون نیاز داریم نکنیک ادب , تکنیک معرفت , تکنیک رفاقت , تکنیک عاشق شدن , تکنیک دلبری , تکنیک مدافع منافع مشترک , تکنیک انسان بودن باشه و اگر این ها را بلد شیم و دوباره احیا کنیم نیازی به ترفند های مذاکره و و و نداشته باشیم .

** مطالب این پست به هیچ عنوان علمی نیست و فقط نظریات شخصی بنده در همین لحظه است **

+ نوشته شده توسط امیر سپهرمنش در سه شنبه بیست و چهارم مرداد ۱۳۹۶ و ساعت 1:21 |
آموزش اصولی کسب ثروت با رویکرد کارافرینی...

ما را در سایت آموزش اصولی کسب ثروت با رویکرد کارافرینی دنبال می‌کنید

برچسب: لحظه,نگار, نویسنده: بازدید: 88 تاريخ: شنبه 28 مرداد 1396 ساعت: 1:51

صفحه بندی