از کسی ناراحت نیستم , برای دیگران ناراحتم .

خرید بک لینک
کسانی که حاضر هستند برای مقداری پول , از عزت نفسشان هزینه کنند !

کسانی که به قول استاد عزیزم محمد رضا شعبانعلی طلبکارانی اجتماعی هستند .

در این هفته اتفاق های عجیب و غریبی برای من افتاد که ناراحتم کرد . البته از دست کسی ناراحت نشدم بلکه برای آنها ناراحت شدم .

داستان ها یه این ترتیب بود :

داستان 1 - یک خانم مهندسی که با شرکت ما یک قرارداد انحصاری بسته بود ( قراردادی که فقط با یک شرکت می توان منعقد کرد - و در مقابل این قرارداد مبلغی دریافت کرده بود بعد از مدت پایان قراردادشان با ما , قرارداد جدیدی با شرکت دیگری و در پروژه ای دیگر و باز هم انحصاری منعقد می نمایند و برای فسخ قرارداد هم مراجعه نمی کنند و شرکت ما به این دلیل که قرارداد ایشان با ما به اتمام رسیده و ایشان قراردادی جدید با شرکت جدیدی منعقد نمودند قرارداد را فسخ شده به حساب می آورد تا اینکه چند روز پیش بعد از یک سال مراجعه نمودند و اظهار نمودند که به دلیل اینکه ما فسخ نامه ای ننوشته ایم بنابراین قرارداد به قوت خویش باقیست و بایستی هزینه یکسال گذشته من را تمام و کمال پرداخت کنید در غیر اینصورت شکایت خواهم کرد !!

ایشان به هیچ عنوان در خصوص اینکه اگر قرارداد فسخ نشده - با توجه به اینکه قانونا"شما نمی توانستید با شرکت دیگری قرارداد ببندید - پس چرا شما وارد پروژه جدیدی شده اید و پول دریافت کردید , توجیه نمی شوند .

داستان 2 : چند روز پیش با ماشین از پارک می خواستم خارج بشم که ماشینم با یک وانت باری که جلوی من ایستاده بود برخورد کوچکی کرد در حدی که فقط سپر ماشین من سپر ماشین جلو را لمس کرد .

راننده ماشین بعد از پیاده شدن ادعا نمود که کل سپر ماشینشان بر اثر این برخورد خورد شده است !

به صافکاری که مراجعه کردیم , صافکار هم سرو صداش بلند شد که آقا ماشین شما سالمه اومدید اینجا چیکار !

و بعد پدر راننده جوان آمد و گفت 5 هزار تومان به پسرم ( راننده وانت ) بدهید تا برود !

بعد از این اتفاق ها سوالی که برام پیش آمد اینکه "چرا " ؟

چرا بعضی از ما ها تبدیل شدیم به طلبکاران اجتماعی و به جای اینکه وقت و انرژی خود را بزاریم روی بهتر کار کردن و خدمات خوب دادن و پول با برکت در آوردن , سعی داریم از همدیگر اخازی کنیم البته به قول خودشان حقمان را بگیریم .

ناراحت شدم ولی نه از دست آنها , ناراحت شدم برای اینکه چرا این دو جوان پر انرژی و باهوش از اصول پیروی نمی کنند و فکر میکنند میتوانند به این شکل اموراتشان را سپری کنند .

اما شاید ندانند که این رفتار درد مزمن و نهفته بر جا خواهد گذاشت و عوارض شدیدی ظاهر خواهد شد .

با فکر کردن به اینجور مسائل تصمیم گرفتم در خصوص تقویت عزت نفس خود تمام تلاشم را انجام دهم .


برچسبها: طلبکار اجتماعی
+ نوشته شده توسط امیر سپهرمنش در پنجشنبه هفتم اردیبهشت ۱۳۹۶ و ساعت 16:21 |
آموزش اصولی کسب ثروت با رویکرد کارافرینی...

ما را در سایت آموزش اصولی کسب ثروت با رویکرد کارافرینی دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 103 تاريخ: جمعه 20 مرداد 1396 ساعت: 22:43

صفحه بندی